Gode klagemuligheder

Hvis noget går galt er det vigtig, at forbrugeren får råd og vejledning til at finde en løsning med den erhvervsdrivende. Hvis dette ikke lykkedes, er det er vigtigt, at forbrugerne har gode klagemuligheder. Det er med til at sikre forbrugernes tillid til markedet og beskytter samtidig seriøse virksomheder mod unfair konkurrence fra mindre seriøse konkurrenter.

Der findes i dag ét offentligt klagenævn, Forbrugerklagenævnet, og 19 godkendte, private, klage- og ankenævn. Der er i efteråret 2014 indgået en politisk aftale om modernisering af det offentlige forbrugerklagesystem. Forbrugernes klageadgang udvides med ca. 45 nye brancher samtidig med, at sagerne kan løses hurtigere og billigere end i dag. Det er med til at sikre forbrugerne en let, hurtig og billig klageadgang.

Klag til Forbrugerklagenævnet

Tema
Hvad betyder regeringens vækstplan for hele Danmark

Modernisering af planloven med mere frihed til kommunerne, billigere færgebilletter, fleksibel landsbyplanlægning, udvikling af turismen, bedre rammer for fødevare- og landbrugssektoren, statslige arbejdspladser i hele landet og udrulning af bredbånd til landdistrikterne. Det er blot nogle af de initiativer, der vil skabe vækst og udvikling i hele Danmark.

×

Vi samler statistik ved hjælp af cookies

På evm.dk bruger vi cookies til at samle statistik og forbedre hjemmesiden. Vi begynder først, når du klikker videre eller accepterer.
Læs mere om cookies

Nej tak

(Vi bruger en cookie til at huske dit nej)