Ole Sohn opfordrer branchen til at tage ansvar for Skyline kunder

Publiceret 31-05-2012

Konkursen i bredbåndsselskabet Skyline betyder, at en række virksomheder og privatkunder risikerer at stå uden en ordentlig internetforbindelse.

Erhvervs- og vækstminister Ole Sohn har derfor taget initiativ til, at Erhvervsstyrelsen i dag holder møde med de store bredbåndsselskaber (TDC, Telenor, Telia, 3 og Waoo) for at undersøge, hvad der kan gøres for at undgå, at mange virksomheder og borgere kommer til at stå uden internetforbindelse i forlængelse af Skyline og Elro Erhverv A/S’s konkursbegæring.

Erhvervs- og vækstminister Ole Sohn:

Det er beklageligt, hvis en række kunder risikerer at stå uden bredbånd, fordi deres leverandør er gået konkurs. Jeg opfordrer til, at branchen aktivt medvirker til, at de ramte kunder hurtigst muligt får tilbudt alternative bredbåndsløsninger.
Det er vigtigt, at der hurtigt findes en ordentlig løsning for virksomheder og privatkunder. Derfor har jeg bedt Erhvervsstyrelsen skride til handling med det samme.

Skyline har på sin hjemmeside offentliggjort, at bredbåndsforbindelserne lukkes i morgen, fredag den 1. juni 2012, og det betyder, at mange af selskabets kunder fredag står uden bredbåndsforbindelse og en del uden mulighed for at få en ny bredbåndsforbindelse.