Ansvaret for at passe på børn og unge skal løftes i flok. Det budskab slog erhvervsminister Morten Bødskov fast under det første møde om reklamer for usunde fødevarer, der er målrettet børn og unge.
For at komme til bunds i problematikken inviterer erhvervsministeren nu forskellige fødevarevirksomheder ind til et møde. Det drejer sig om de fødevarevirksomheder, der skal leve op til branchens eget kodeks for fødevarereklamer til børn.
Erhvervsminister Morten Bødskov:
”Vi er nødt til at stå sammen om at passe på vores børn og unge. Det har jeg allerede gjort meget klart. Derfor er vi nødt til at se på hele fødekæden i problemet. Nu er næste skridt at få fødevarevirksomhederne ind til en snak om markedsføringskik og det ansvar, som vi alle sammen har. Jeg har sagt meget klart, at vi er parate til at se på mulige initiativer, der kan sætte et bedre hegn op for vores børn og unge. Det er derfor helt afgørende, at de deltager i dialogen og også tager en del af ansvaret ovre på deres banehalvdel.”